Tomasz Bilicki
„Jestem magistrem pedagogiki (Uniwersytet Łódzki, 2000 r.). Ukończyłem również studia podyplomowe m.in. z psychologii motywacji (Uniwersytet SWPS) i psychotraumatologii (Uniwersytet Gdański). Uczyłem się także na Uniwersytetach: Stanforda, w Utrechcie, Medycznym Harvarda. Jestem absolwentem kilkuset godzin szkoleń w zakresie leczenia zaburzeń zdrowia psychicznego. Interwencji kryzysowej uczyłem się na Florydzie w International Critical Incident Stress Foundation a egzamin certyfikacyjny zdawałem na Uniwersytecie Maryland. Jestem nauczycielem dyplomowanym. NIE JESTEM: magistrem psychologii, lekarzem psychiatrą, certyfikowanym psychoterapeutą.”
Zagdanienia podejmowane podczas szkoleń:
3 kwietnia (środa) w godzinach 9.30 – 14.30
Psychoseksualność z perspektywy szkoły.
Odbiorcy: Nauczyciele ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, pedagodzy szkolni, psycholodzy.
Psychoseksualność z perspektywy szkoły – główne zagadnienia:
- seksuologia jako samodzielna nauka,
- orientacja seksualna,
- tożsamość płciowa,
- preferencje seksualne,
- normy i zaburzenia seksuologiczne,
- komunikacja z osobami LGBT+,
- coming out w szkole.
4 kwietnia (czwartek) w godzinach 9.30 – 14.30
Psychoseksualność z perspektywy instytucji pracujących z dziećmi, młodzieżą, rodziną
Odbiorcy: pracownicy socjalni, kuratorzy rodzinni, asystenci rodzin (MOPS, PCPR, Sąd Rodzinny)
Psychoseksualność z perspektywy instytucji – główne zagadnienia:
- seksuologia jako samodzielna nauka,
- orientacja seksualna,
- tożsamość płciowa,
- preferencje seksualne,
- normy i zaburzenia seksuologiczne,
- komunikacja z osobami LGBT+.
5 kwietnia (piątek) godz. 9.30- 12.45
Przemoc w rodzinie to pewna forma kryzysu – jak rozumieć to co się dzieje i jak organizować pomoc, pracować z rodziną, a zwłaszcza z dziećmi i młodzieżą, bardziej skutecznie
Odbiorcy: członkowie tzw. grup diagnostyczno- pomocowych w ramach zespołu interdyscyplinarnego (Niebieska Karta), są to pracownicy socjalni, nauczyciele, pedagodzy, kuratorzy, policjanci, asystenci rodzin, pielęgniarki
24 kwietnia (środa) w godzinach 9.30 – 14.30
Trauma z perspektywy szkoły.
Odbiorcy: Nauczyciele ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Trauma z perspektywy szkoły – główne zagadnienia:
- trauma a inne trudności w zakresie zdrowia psychicznego,
- rodzaje urazów psychicznych,
- czynniki mogące wywoływać traumę,
- objawy urazów, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży,
- rola szkoły we wspieraniu osób straumatyzowanych,
- profilaktyka i przeciwdziałanie urazom psychicznym,
26 kwietnia (piątek)w godz. 9.30 – 14.30
Trauma z perspektywy instytucji pracujących z dziećmi, młodzieżą, rodziną.
Odbiorcy: pracownicy socjalni, kuratorzy rodzinni, asystenci rodzin (MOPS, PCPR, Sąd Rodzinny)
Trauma z perspektywy instytucji- główne zagadnienia
- trauma a inne trudności w zakresie zdrowia psychicznego,
- rodzaje urazów psychicznych,
- trauma więzi przywiązania a piecza zastępcza,
- czynniki mogące wywoływać traumę,
- objawy urazów, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży,
- rola środowiska we wspieraniu osób straumatyzowanych,
- leczenie osób z traumą.
Uwaga: jeśli chcesz wziąć udział w szkoleniu, zapisz się za pośrednictwem karty rejestracyjnej (klik)