Ilawska Panorama Krzywe

A A A

Aktualności

bilickiTomasz Bilicki

„Jestem magistrem pedagogiki (Uniwersytet Łódzki, 2000 r.). Ukończyłem również studia podyplomowe m.in. z psychologii motywacji (Uniwersytet SWPS) i psychotraumatologii (Uniwersytet Gdański). Uczyłem się także na Uniwersytetach: Stanforda, w Utrechcie, Medycznym Harvarda. Jestem absolwentem kilkuset godzin szkoleń w zakresie leczenia zaburzeń zdrowia psychicznego. Interwencji kryzysowej uczyłem się na Florydzie w International Critical Incident Stress Foundation a egzamin certyfikacyjny zdawałem na Uniwersytecie Maryland. Jestem nauczycielem dyplomowanym. NIE JESTEM: magistrem psychologii, lekarzem psychiatrą, certyfikowanym psychoterapeutą.”

Zagdanienia podejmowane podczas szkoleń:

 

3 kwietnia (środa) w godzinach 9.30 – 14.30

Psychoseksualność z perspektywy szkoły.

Odbiorcy: Nauczyciele ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, pedagodzy szkolni, psycholodzy.

Psychoseksualność z perspektywy szkoły – główne zagadnienia:

- seksuologia jako samodzielna nauka,

- orientacja seksualna,

- tożsamość płciowa,

- preferencje seksualne,

- normy i zaburzenia seksuologiczne,

- komunikacja z osobami LGBT+,

- coming out w szkole.

 

4 kwietnia (czwartek) w godzinach 9.30 – 14.30  

Psychoseksualność z perspektywy instytucji pracujących z dziećmi, młodzieżą, rodziną

Odbiorcy: pracownicy socjalni, kuratorzy rodzinni, asystenci rodzin (MOPS, PCPR, Sąd Rodzinny)

Psychoseksualność z perspektywy instytucji – główne zagadnienia:

- seksuologia jako samodzielna nauka,

- orientacja seksualna,

- tożsamość płciowa,

- preferencje seksualne,

- normy i zaburzenia seksuologiczne,

- komunikacja z osobami LGBT+.

 

5 kwietnia (piątek) godz. 9.30- 12.45

Przemoc w rodzinie to pewna forma kryzysu – jak rozumieć to co się dzieje i jak organizować pomoc, pracować z rodziną, a zwłaszcza z dziećmi i młodzieżą, bardziej skutecznie

Odbiorcy: członkowie tzw. grup diagnostyczno- pomocowych w ramach zespołu interdyscyplinarnego (Niebieska Karta), są to pracownicy socjalni, nauczyciele, pedagodzy, kuratorzy, policjanci, asystenci rodzin, pielęgniarki

 

24 kwietnia (środa) w godzinach 9.30 – 14.30 

Trauma z perspektywy szkoły.

Odbiorcy: Nauczyciele ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Trauma z perspektywy szkoły – główne zagadnienia:

- trauma a inne trudności w zakresie zdrowia psychicznego,

- rodzaje urazów psychicznych,

- czynniki mogące wywoływać traumę,

- objawy urazów, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży,

- rola szkoły we wspieraniu osób straumatyzowanych,

- profilaktyka i przeciwdziałanie urazom psychicznym,

 

26 kwietnia (piątek)w godz. 9.30 – 14.30  

Trauma z perspektywy instytucji pracujących z dziećmi, młodzieżą, rodziną.

Odbiorcy: pracownicy socjalni, kuratorzy rodzinni, asystenci rodzin (MOPS, PCPR, Sąd Rodzinny)

Trauma z perspektywy instytucji- główne zagadnienia

- trauma a inne trudności w zakresie zdrowia psychicznego,

- rodzaje urazów psychicznych,

- trauma więzi przywiązania a piecza zastępcza,

- czynniki mogące wywoływać traumę,

- objawy urazów, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży,

- rola środowiska we wspieraniu osób straumatyzowanych,

- leczenie osób z traumą.

 

Uwaga: jeśli chcesz wziąć udział w szkoleniu, zapisz się za pośrednictwem karty rejestracyjnej (klik)

Konkurs ofert na realizację w 2024 r. zadań Gminy Miejskiej Iława z zakresu zdrowia publicznego obejmuje wsparcie realizacji w roku 2024 zadania publicznego określonego w Miejskim Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2024-2027. pn. Działania informacyjne i edukacyjne dla dzieci, młodzieży i dorosłych na rzecz podniesienia świadomości społecznej na temat zdrowego stylu życia bez środków psychoaktywnych w tym prowadzenie kampanii społecznych na rzecz przeciwdziałania uzależnieniom i innym zachowaniom ryzykownym.

zarządzenie Burmistrza Miasta Iława

ogłoszenie konkursowe

wzór oferty

odporność dziecka EVE„Odporność dziecka z perspektywy lekarza i psychologa”

Zapraszamy rodziców/ opiekunów na spotkanie z lekarzem rodzinnym i psychologiem.

Zajęcia edukacyjne dla rodziców – Jak rozumieć zachowania dzieci w sytuacjach trudnych, jak je wspierać i wyposażać w umiejętności radzenia sobie, jak wzmacniać odporność dzieci w obszarze zdrowia.

 

PROWADZĄCE:

ANNA CHLEBOWSKA - KULIK - lekarz rodzinny oraz PAULINA KRASOWSKA - psycholog w Ośrodku Psychoedukacji.

TERMIN:

9 kwietnia 2024 r. w godz. 16.30-18.30 w Ośrodku Psychoedukacji.

 

ZAPISY: https://app.evenea.pl/event/oppiupr/

Ilość miejsc jest ograniczona.

pol dnia z dzieckiem 23 marca"Mieć czas dla dziecka – to początek wszelkiego wychowania" Karl Hesselbacher

Zapraszamy na pierwsze w tym roku sobotnie, wielkanocne przedpołudnie.

W ramach spotkania odbywać się będą różne zajęcia i warsztaty, które dedykowane są rodzicom i ich dzieciom lub odwrotnie, dzieciom i ich rodzicom. Każda rodzina może brać udział w pojedynczych lub kilku zajęciach w ciągu dnia.
Serdecznie zapraszamy!


Zgłoszenia na zajęcia przyjmowane są do środy (20 marca) poprzez kontakt telefoniczny, nr tel.: 896499200.

Do pobrania:
Zasady udziału
Karta uczestnictwa

Plan zajęć:
sobota 23 marca 2024 r.


9:30 – 11:00 - Warsztaty z tworzenia kartek świątecznych
10:00 – 11:00 - Joga familijna
Na tych zajęciach masz okazję pobyć z dzieckiem całą / całym sobą, gdzie możecie razem tworzyć, wyrażać siebie poprzez ruch, pozbywać się ograniczeń, czy rozwijać i pobudzać wyobraźnię. Dzięki tym zajęciom gruntuje się koordynacja ruchowa, buduje poczucie własnej wartości, wyrażania emocji i umiejętność radzenia sobie w grupie.
11:15 – 12:45 - Warsztaty dietetyczna Wielkanoc
Te zajęcia to niezapomniany czas, podczas którego dzieci i rodzice doświadczają, dotykają, wąchają, smakują i spędzają wspólnie czas przy stole. Dążymy do budowania zdrowych nawyków żywieniowych u najmłodszych, stawiając na silne więzi rodzinne.
11:15 – 12:45 - Tworzenie pisanek
Zabawa wielobarwnymi cekinami, które przy użyciu szpilek mocować będziemy do styropianowych jajek. W ten sposób stworzysz unikatowe, połyskujące pisanki. Warsztat czasochłonny, wymagający cierpliwości, ale efekt spektakularny.