więcej informacji o spektaklu: http://osrodek.ilawa.pl/index.php/pl/news/356-premiera-teatralna-pif-paf-jestes-trup
Tomasz Bilicki
„Jestem magistrem pedagogiki (Uniwersytet Łódzki, 2000 r.). Ukończyłem również studia podyplomowe m.in. z psychologii motywacji (Uniwersytet SWPS) i psychotraumatologii (Uniwersytet Gdański). Uczyłem się także na Uniwersytetach: Stanforda, w Utrechcie, Medycznym Harvarda. Jestem absolwentem kilkuset godzin szkoleń w zakresie leczenia zaburzeń zdrowia psychicznego. Interwencji kryzysowej uczyłem się na Florydzie w International Critical Incident Stress Foundation a egzamin certyfikacyjny zdawałem na Uniwersytecie Maryland. Jestem nauczycielem dyplomowanym. NIE JESTEM: magistrem psychologii, lekarzem psychiatrą, certyfikowanym psychoterapeutą.”
Zagdanienia podejmowane podczas szkoleń:
3 kwietnia (środa) w godzinach 9.30 – 14.30
Psychoseksualność z perspektywy szkoły.
Odbiorcy: Nauczyciele ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, pedagodzy szkolni, psycholodzy.
Psychoseksualność z perspektywy szkoły – główne zagadnienia:
- seksuologia jako samodzielna nauka,
- orientacja seksualna,
- tożsamość płciowa,
- preferencje seksualne,
- normy i zaburzenia seksuologiczne,
- komunikacja z osobami LGBT+,
- coming out w szkole.
4 kwietnia (czwartek) w godzinach 9.30 – 14.30
Psychoseksualność z perspektywy instytucji pracujących z dziećmi, młodzieżą, rodziną
Odbiorcy: pracownicy socjalni, kuratorzy rodzinni, asystenci rodzin (MOPS, PCPR, Sąd Rodzinny)
Psychoseksualność z perspektywy instytucji – główne zagadnienia:
- seksuologia jako samodzielna nauka,
- orientacja seksualna,
- tożsamość płciowa,
- preferencje seksualne,
- normy i zaburzenia seksuologiczne,
- komunikacja z osobami LGBT+.
5 kwietnia (piątek) godz. 9.30- 12.45
Przemoc w rodzinie to pewna forma kryzysu – jak rozumieć to co się dzieje i jak organizować pomoc, pracować z rodziną, a zwłaszcza z dziećmi i młodzieżą, bardziej skutecznie
Odbiorcy: członkowie tzw. grup diagnostyczno- pomocowych w ramach zespołu interdyscyplinarnego (Niebieska Karta), są to pracownicy socjalni, nauczyciele, pedagodzy, kuratorzy, policjanci, asystenci rodzin, pielęgniarki
24 kwietnia (środa) w godzinach 9.30 – 14.30
Trauma z perspektywy szkoły.
Odbiorcy: Nauczyciele ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Trauma z perspektywy szkoły – główne zagadnienia:
- trauma a inne trudności w zakresie zdrowia psychicznego,
- rodzaje urazów psychicznych,
- czynniki mogące wywoływać traumę,
- objawy urazów, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży,
- rola szkoły we wspieraniu osób straumatyzowanych,
- profilaktyka i przeciwdziałanie urazom psychicznym,
26 kwietnia (piątek)w godz. 9.30 – 14.30
Trauma z perspektywy instytucji pracujących z dziećmi, młodzieżą, rodziną.
Odbiorcy: pracownicy socjalni, kuratorzy rodzinni, asystenci rodzin (MOPS, PCPR, Sąd Rodzinny)
Trauma z perspektywy instytucji- główne zagadnienia
- trauma a inne trudności w zakresie zdrowia psychicznego,
- rodzaje urazów psychicznych,
- trauma więzi przywiązania a piecza zastępcza,
- czynniki mogące wywoływać traumę,
- objawy urazów, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży,
- rola środowiska we wspieraniu osób straumatyzowanych,
- leczenie osób z traumą.
Uwaga: jeśli chcesz wziąć udział w szkoleniu, zapisz się za pośrednictwem karty rejestracyjnej (klik)
Konkurs ofert na realizację w 2024 r. zadań Gminy Miejskiej Iława z zakresu zdrowia publicznego obejmuje wsparcie realizacji w roku 2024 zadania publicznego określonego w Miejskim Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2024-2027. pn. Działania informacyjne i edukacyjne dla dzieci, młodzieży i dorosłych na rzecz podniesienia świadomości społecznej na temat zdrowego stylu życia bez środków psychoaktywnych w tym prowadzenie kampanii społecznych na rzecz przeciwdziałania uzależnieniom i innym zachowaniom ryzykownym.
„Odporność dziecka z perspektywy lekarza i psychologa”
Zapraszamy rodziców/ opiekunów na spotkanie z lekarzem rodzinnym i psychologiem.
Zajęcia edukacyjne dla rodziców – Jak rozumieć zachowania dzieci w sytuacjach trudnych, jak je wspierać i wyposażać w umiejętności radzenia sobie, jak wzmacniać odporność dzieci w obszarze zdrowia.
PROWADZĄCE:
ANNA CHLEBOWSKA - KULIK - lekarz rodzinny oraz PAULINA KRASOWSKA - psycholog w Ośrodku Psychoedukacji.
TERMIN:
9 kwietnia 2024 r. w godz. 16.30-18.30 w Ośrodku Psychoedukacji.
ZAPISY: https://app.evenea.pl/event/oppiupr/
Ilość miejsc jest ograniczona.
"Mieć czas dla dziecka – to początek wszelkiego wychowania" Karl Hesselbacher
Zapraszamy na pierwsze w tym roku sobotnie, wielkanocne przedpołudnie.
W ramach spotkania odbywać się będą różne zajęcia i warsztaty, które dedykowane są rodzicom i ich dzieciom lub odwrotnie, dzieciom i ich rodzicom. Każda rodzina może brać udział w pojedynczych lub kilku zajęciach w ciągu dnia.
Serdecznie zapraszamy!
Zgłoszenia na zajęcia przyjmowane są do środy (20 marca) poprzez kontakt telefoniczny, nr tel.: 896499200.
Do pobrania:
Zasady udziału
Karta uczestnictwa
Plan zajęć:
sobota 23 marca 2024 r.
9:30 – 11:00 - Warsztaty z tworzenia kartek świątecznych
10:00 – 11:00 - Joga familijna
Na tych zajęciach masz okazję pobyć z dzieckiem całą / całym sobą, gdzie możecie razem tworzyć, wyrażać siebie poprzez ruch, pozbywać się ograniczeń, czy rozwijać i pobudzać wyobraźnię. Dzięki tym zajęciom gruntuje się koordynacja ruchowa, buduje poczucie własnej wartości, wyrażania emocji i umiejętność radzenia sobie w grupie.
11:15 – 12:45 - Warsztaty dietetyczna Wielkanoc
Te zajęcia to niezapomniany czas, podczas którego dzieci i rodzice doświadczają, dotykają, wąchają, smakują i spędzają wspólnie czas przy stole. Dążymy do budowania zdrowych nawyków żywieniowych u najmłodszych, stawiając na silne więzi rodzinne.
11:15 – 12:45 - Tworzenie pisanek
Zabawa wielobarwnymi cekinami, które przy użyciu szpilek mocować będziemy do styropianowych jajek. W ten sposób stworzysz unikatowe, połyskujące pisanki. Warsztat czasochłonny, wymagający cierpliwości, ale efekt spektakularny.