bilickiTomasz Bilicki

„Jestem magistrem pedagogiki (Uniwersytet Łódzki, 2000 r.). Ukończyłem również studia podyplomowe m.in. z psychologii motywacji (Uniwersytet SWPS) i psychotraumatologii (Uniwersytet Gdański). Uczyłem się także na Uniwersytetach: Stanforda, w Utrechcie, Medycznym Harvarda. Jestem absolwentem kilkuset godzin szkoleń w zakresie leczenia zaburzeń zdrowia psychicznego. Interwencji kryzysowej uczyłem się na Florydzie w International Critical Incident Stress Foundation a egzamin certyfikacyjny zdawałem na Uniwersytecie Maryland. Jestem nauczycielem dyplomowanym. NIE JESTEM: magistrem psychologii, lekarzem psychiatrą, certyfikowanym psychoterapeutą.”

Zagdanienia podejmowane podczas szkoleń:

 

3 kwietnia (środa) w godzinach 9.30 – 14.30

Psychoseksualność z perspektywy szkoły.

Odbiorcy: Nauczyciele ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, pedagodzy szkolni, psycholodzy.

Psychoseksualność z perspektywy szkoły – główne zagadnienia:

- seksuologia jako samodzielna nauka,

- orientacja seksualna,

- tożsamość płciowa,

- preferencje seksualne,

- normy i zaburzenia seksuologiczne,

- komunikacja z osobami LGBT+,

- coming out w szkole.

 

4 kwietnia (czwartek) w godzinach 9.30 – 14.30  

Psychoseksualność z perspektywy instytucji pracujących z dziećmi, młodzieżą, rodziną

Odbiorcy: pracownicy socjalni, kuratorzy rodzinni, asystenci rodzin (MOPS, PCPR, Sąd Rodzinny)

Psychoseksualność z perspektywy instytucji – główne zagadnienia:

- seksuologia jako samodzielna nauka,

- orientacja seksualna,

- tożsamość płciowa,

- preferencje seksualne,

- normy i zaburzenia seksuologiczne,

- komunikacja z osobami LGBT+.

 

5 kwietnia (piątek) godz. 9.30- 12.45

Przemoc w rodzinie to pewna forma kryzysu – jak rozumieć to co się dzieje i jak organizować pomoc, pracować z rodziną, a zwłaszcza z dziećmi i młodzieżą, bardziej skutecznie

Odbiorcy: członkowie tzw. grup diagnostyczno- pomocowych w ramach zespołu interdyscyplinarnego (Niebieska Karta), są to pracownicy socjalni, nauczyciele, pedagodzy, kuratorzy, policjanci, asystenci rodzin, pielęgniarki

 

24 kwietnia (środa) w godzinach 9.30 – 14.30 

Trauma z perspektywy szkoły.

Odbiorcy: Nauczyciele ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Trauma z perspektywy szkoły – główne zagadnienia:

- trauma a inne trudności w zakresie zdrowia psychicznego,

- rodzaje urazów psychicznych,

- czynniki mogące wywoływać traumę,

- objawy urazów, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży,

- rola szkoły we wspieraniu osób straumatyzowanych,

- profilaktyka i przeciwdziałanie urazom psychicznym,

 

26 kwietnia (piątek)w godz. 9.30 – 14.30  

Trauma z perspektywy instytucji pracujących z dziećmi, młodzieżą, rodziną.

Odbiorcy: pracownicy socjalni, kuratorzy rodzinni, asystenci rodzin (MOPS, PCPR, Sąd Rodzinny)

Trauma z perspektywy instytucji- główne zagadnienia

- trauma a inne trudności w zakresie zdrowia psychicznego,

- rodzaje urazów psychicznych,

- trauma więzi przywiązania a piecza zastępcza,

- czynniki mogące wywoływać traumę,

- objawy urazów, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży,

- rola środowiska we wspieraniu osób straumatyzowanych,

- leczenie osób z traumą.

 

Uwaga: jeśli chcesz wziąć udział w szkoleniu, zapisz się za pośrednictwem karty rejestracyjnej (klik)